diumenge, 17 de juny del 2012

Cinquena sessió miniprojecte i valoració

Hola companys! 

Ja he acabat el miniprojecte. Us explico el final de tot plegat:


La cinquena sessió es realitza el dimecres 13 de juny. En ella els aprenents i jo valorem de manera conjunta el què ha passat en la implementació de la nova normativa. Tots manifesten estar contents amb el canvi i demostren haver-la interioritzat diàriament tant en el moment de valoració com quan entre ells parlen del què passa i s’avisen de si tindran tal o qual punt si no es porten bé. També demostren haver-la interioritzat perquè en aquesta cinquena sessió proposen fer canvi d’algun ítem cara el cap de setmana  (ja que no van a l’escola) i el quadre està molt enfocat tenint en compte la dinàmica escolar. Llavors proposen que valorem el comportament no a l’anar a l’escola sinó quan es surti a fer alguna activitat, ja que diuen voler continuar acumulant punts. Manifesten que el fet de tenir la normativa en paper i el fet de practicar-la cada dia (ja que cada dia es valoren) els ha ajudat a aprendre’n els requeriments.
L’equip educatiu també en fem una valoració en la nostra reunió setmanal i considerem que el canvi de moment ha estat positiu. A tot l’equip ens sorprèn els sincers que són quan es valoren i tenim la sensació que en general es valoren de manera més negativa a com ho fem els adults. Suposo que això és degut a certa eufòria momentània que ha generat el canvi però també és un motiu per a reflexionar tots plegats sobre la capacitat autocrítica que mostren els infants.
Amb aquesta nova normativa aconseguim una eina de valoració més objectiva que els nens senten més justa, i que ens ajuda com a educadors a valorar el comportament dels nens en tant uns ítems senzills i clars, es demanen poques coses però molt concretes. També aquest canvi ajuda a millorar les dinàmiques de reunions de l’equip en tant la valoració dels nens es realitza de manera automàtica mitjançant el Excel i llavors es poden tractar més de temes d’organització interna, de l’evolució dels diferents casos i de les estratègies i objectius educatius que ens marquem pels infants.
També al tenir tot el sistema informatitzat ens queda idea de l’evolució del menor en el centre, del què ha millorat, del què no ha evolucionat...
En definitiva l’introduir  una normativa mitjançant les eines TIC ens ha ajudat no tan sols a què els nens realitzin un aprenentatge de tipus significatiu en relació al què és la norma (la seva necessitat) i al contingut de la normativa de convivència a la llar, també ha ajudat a agilitzar la feina de l’equip educatiu en tant ara disposem d’una eina que ens facilita tant la valoració dels nens, com el poder establir un projecte de futur dels infants ja que per una banda tenim més temps de coordinació per a fer-ho i per l’altra en funció de les mancances detectades en els ítems de la normativa, ens marquem els objectius que l’han d’ajudar en el seu procés maduratiu i d’evolució personal.
Personalment he après de tot el miniprojecte en tant he traslladat el meu procés d’aprenentatge en una assignatura, al meu àmbit laboral i aquest procés d’aprenentatge m’ha ajudat a enfocar un projecte de millora laboral intern amb unes eines que d’entrada no coneixia ni disposava. El resultat ha estat bo tant pel meu procés d’aprenentatge de l’assignatura, com a nivell laboral, amb l’èxit que ha suposat l’aplicació del miniprojecte.

I fins aquí el meu miniprojecte. Espero haver-lo sabut compartir de manera adequada amb tots vosaltres.



 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada