DEBAT CTS





Hola companys i companyes!


Us deixo la síntesi que vaig fer del debat, però abans m'agradaria dir-vos que la veritat és que tot i que d'entrada el debat em va espantar una mica ja que em semblava no entendre-ho del tot bé, al final n'he gaudit molt. En els fils que he participat (rol del professor i alumne i competència digital) hi ha hagut molta implicació per part de tothom, i la veritat és que us he de felicitar ja que m'heu fet pensar i pensar molt per tal de poder-vos contestar de manera adequada des del meu bàndol tecnodeterminista.
Moltíssimes gràcies a tots, ha sigut per a mi un plaer fer el debat amb companys tant apassionats per la feina, gràcies perquè he après molt i gràcies a la consultora per a fer un plantejament de debat tan original i enriquidor.

Mercè



Aquí us deixo la síntesi:

1.Sintetitza en una o poques frases una nova idea que t’hagi sorprès. Argumenta-la.

M’ha sorprès d’entrada la idea i el  concepte de competència digital. Si bé copsava el seu significat en relació a l’ús de la tecnologia ,no m’havia parat a pensar massa a què es referia,  i, la veritat, és que veure que el concepte abasta tants àmbits m’ha sorprès i fins i tot m’ha fet adonar de la importància de treballar-la dins les aules. En aquest sentit he trobat molt bo el material de Jordi Adell per la seva claredat expositiva juntament amb qualitat de continguts.
També m’ha sorprès la visió que m’ha tocat defensar del mestre com a tecnòleg. A mesura que he anat enfonsant-me amb el tema he anat creient més en la defensa de la meva postura, i he acabat veient el mestre com a tecnòleg (tot i partir d’una visió més d’artista). El buscar arguments per defensar aquesta posició m’han ajudat a entendre aquest rol com una bona manera d’enfocar l’educació (no excloent l’altra, és clar).

2.Valoració de la pròpia intervenció en funció dels criteris d’avaluació

1. Claredat expositiva:  he fet les meves argumentacions tenint en compte els criteris que es marcaven en la guia d’argumentació, i ,tot i que en un inici, mentre les treballava, he hagut de fer un esforç per anar discriminant què era premissa i què conclusió. Penso que al final me n’he sortit. També penso que estan ben expressades i que no hi ha problema per entendre-les.
2. Conceptes posats en relació i fortalesa de les argumentacions: He relacionat els conceptes teòrics segons el fil argumental i segons el bàndol que m’ha tocat. He donat la fortalesa d’argumentacions que he pogut, sobretot en funció del meu bàndol tecnodeterminista.
3. Adequació de les intervencions respecte a les diferents propostes del material i del professor. Al fer les intervencions, a banda de llegir-me el material i visualitzar el material, he intentat copsar l’essència del què se’m demanava. Penso que ho he aconseguit més en la segona i tercera intervenció.
4. Treball implícit d’aprofundiment dels continguts: He treballat amb els materials proposats i he fet les argumentacions partint dels mateixos. En totes les intervencions he fet menció implícita al treball dels continguts del material.
5. Grau d’interacció i coherència respecte les aportacions dels companys. En el fil del rol del professor les meves intervencions han anat lligades amb les anteriors. En el fil de competència digital, parteixo amb l’objectiu de donar força al que diuen les companyes aportant arguments nous, però val a dir que aquest fil ha estat, en general, un el fil  de contingut homogeni i poc debatut.
6. Valor potencial de l’aportació:  Cada vegada he expressat alguna idea que encara no s’havia anomenat i he vist que he generat debat. Sobretot en el fil del rol del professorat.
7. Correcció en el nombre d’intervencions: he seguit les indicacions de la guia de debat.

3.Tria un o dos companys que destacaries per la seva bona participació

Destacaria en el fil del rol i l’essència del professor i alumnes a Patricia Martin Gallego del bàndol sociodeterminista ja que ha exposat els seus arguments de manera molt argumentada i treballada, i del fil de competència digital destacaria a Bibiana Nuñez  del bàndol tecnodeterminista perquè penso que s’ha preparat molt la intervenció ja que aporta moltes dades.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada