dissabte, 2 de juny del 2012

Segona sessió del miniprojecte

Hola companys!

El dimecres passat vaig dur a terme la segona sessió del miniprojecte. Aquesta va consisitir en recordar el que havíem treballat en la primera sessió (el concepte de norma segons ells i segons google i concretament la viquipèdia), un treball que vam haver de repetir molt detingudament ja que es van afegir a l'activitat dos subjectes que no havien participat en la primera. És per això que no vaig poder acabar tot el contingut preparat per la segona sessió que hauré d'acabar un altre dia. La veritat és que la major dificultat que estic tenint realment és la manca d'estabilitat envers als nens als quals els puc aplicar l'activitat, si bé cal dir que com entre ells s'ho parlen i es mostren molt il·lusionats, l'activitat es desenvolupa de manera molt satisfactòria.

En relació als continguts de la sessió:

Comentar que els nens capten a la perfecció la necessitat de la norma i l'entenen com una eina de convivència, ja que si no, en paraules textuals "las personas haríamos lo que nos diese la gana". El visionat del primer vídeo de youtube (http://www.youtube.com/watch?v=3j0D7AQmLok&feature=related ), que versa sobre la importància del treball en equip, va donar per parlar de molts aspectes que afecten la convivència dins la llar com el fet que quan estan de malhumor no s'ajuden i l'únic que fan és xinxar-se els uns als altres. També van parlar que si tots col·laboren a fer les coses (per exemple recollir la sala de jocs) acaben abans. De les verbalitzacions dels nens i de les reflexions que fan veig que l'aprenentatge que van realitzar va ser de tipus significatiu.

En relació a la tecnologia mediadora:

Per a dur a terme l'activitat vam utilitzar un ordinador portàtil on vam tornar a buscar en el google la definició de norma que vam tornar a interpretar paraula per paraula ("Una regla o ordenació del comportament dictada per una autoritat competent, l'incompliment de la qual porta aparellat una sanció"). La definició la vam buscar a través del cercador google però ells mateixos van voler dirigir-se de manera directa a la viquipèdia ja que tots la coneixien i la fan servir a l'escola. De tota manera vam treballar el què era un cercador i la viquipèdia.
També vam entrar a youtube, però aquest era per ells un recurs més desconegut ja que sols un d'ells va dir que sabia el que era perquè hi havia entrat algun cop per a veure cotxes. Els va agradar el recurs com a tal.

Aprenentatge que en faig jo:

A banda de la gran efiàcia que estic veient del fet de dur a terme actitivitats d'aprenentatge planificades i dissenyades de manera rigorosa (en relació a les que no ho estan tant), estic aprenent  a no anticipar les respostes dels infants, ja que observo que deixant que dialoguin lliurement i sols, i participant a mode de nexe, recapitulació... arriben a assolir l'objectiu ells solets,fent un aprenentatge actiu (això és el què ha passat amb el primer video de youtube). Partia de la idea preconcebuda que els costaria molt identificar la idea subjacent del vídeo (la importància del treball en equip) i que els hauria de guiar de manera més directa. Estic animada en el procés que estem duent a terme.

Mercè

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada